Waarom een mobile app nodig is binnen een mobiele strategie

Home / Blogs / Waarom een mobile app nodig is binnen een mobiele strategie

Een mobiele webpagina alleen is niet voldoende
Dat schreef ik al vaker. Je hebt een mobile app nodig om om écht betrokkenheid met je bedrijf of merk te genereren. Veel marketing medewerkers en managers worstelen een beetje met hoe zij met mobiele strategieën om moeten gaan. Meer dan eens worden ze geadviseerd door anderen die het zelf ook niet helemaal weten. Wat is nu het verschil tussen mobile web en mobile app? En wanneer kies ik voor welke oplossing? Of hebben we het als bedrijf allebei nodig? Met welke zaken moet een marketing-afdeling of een marketeer nou rekening houden? Zeker als de budgetten ook niet tot aan het plafond stijgen.

Hieronder staan een aantal zaken vermeld die belangrijk zijn om te weten, als je met bovenstaande vraag stoeit.

bron: AppAnnie

Mobiele apps bouwen loyaliteit op met de klanten
Hoewel je overal wel kunt lezen wat de voordelen van een mobile geschikt internet zijn, zijn de functionaliteiten die je hebt met een smartphone of tablet hetgeen deze devices mede zo populair maken. Het kunnen bedienen met één hand, onderweg, het volledig op maat hebben gemaakt of ingesteld van je smartphone (toch een verlengstuk van je identiteit), functies zoals push notificaties, locatiebepaling en rijke media, zoals video: het kan allemaal met een smartphone. Gebruik dit feit dan ook als marketeer.

Mobiele applicaties zijn een afspiegeling
Het maakt niet uit waar de mensen zijn, hoe oud ze zijn of wat hun motieven zijn: als een gebruiker apps op zijn of haar smartphone heeft staan, worden ze doorgaans ook gebruikt. Intensief of in een later stadium. Dus onafhankelijk of iemand uit Rusland komt of uit een smartphone populaire cultuur als Zuid Korea, en of de gebruiker nu 13 jaar is of 45 jaar: zodra de gebruiker een smartphone gevuld met apps heeft, dan spenderen ze het grootste gedeelte van hun tijd met deze apps. Er zijn statistieken waarop je kunt zien dat 92% van het smartphonegebruik binnen mobiele apps is, en 8% met overige zaken (zoals het bellen zelf).

Alles-in-een hardware lijkt alles mogelijk te maken
Vooral de vele functionaliteiten en mogelijkheden die apps bieden, in vergelijk met een mobiele weboplossing, maken het gebruik van apps krachtig en zinvol. Een smartphone heeft naast de belfunctie, ook GPS, een camera, touch ID, gyroscope, bluetooth- en WIFI-connecties, en ga zo maar door. Met al dit soort zaken kun je zeer nuttige, fraaie en professionele mobiele apps maken. We zijn op het punt beland waar gebruikers ook van hun apps verwachten dat ze optimaal van de hardware van het toestel gebruik maken. Alleen een website dus vertalen naar een mobiel jasje heeft dus weinig zin: het voegt weinig toe.

Laat je door ons adviseren op gebied van een mobiele applicatie. Of dit native moet zijn, of hybride. Wat we kunnen maken voor het beschikbare budget. Hoe je zo’n mobiele app optimaal gevonden laat worden, etcetera. Neem gerust eens contact op.

Direct bellen