Mobile Augmented Reality betaalbaarder en populairder dan ooit

Home / Blogs / Mobile Augmented Reality betaalbaarder en populairder dan ooit

De mobile augmented reality markt zal naar verwachting wereldwijd 1.9 miljard actieve gebruikers hebben in 2022. En dat in vergelijking met 343 miljoen vorig jaar. Augmented Reality oplossingen zien we al steeds sneller verspreid worden over allerlei social media platforms, e-commerce apps, en zakelijke toepassingen. Hoe anders was het in de periode 2008 tot 2015, waar het veelal als gimmick werd ingezet en dat er toch wat technische limieten waren. Black Rooster was al in 2011 bezig met haar eerste pionierswerk op gebied van augmented reality voor Apple iOS en Google Android platforms. Inmiddels zijn we enkele jaren verder, en zien we nu inderdaad een sterk gegroeide interesse in AR oplossingen. De devices zijn beter, de techniek is inmiddels nog beter en dat alles maakt het ook betaalbaarder als oplossing om digitale 3D objecten in de fysieke wereld te projecteren.

Op de Facebook F8 developersconferentie bleek Augmented Reality al een enorme hoofdrol in te nemen, en het succes van Snapchat is ook niet onopgevallen gebleken. Feitelijk de eerste AR app voor het grote publiek, waar men via de fotocamera van een smartphone de nodige (AR) gezichtsfilters kon realiseren, en ze kon doorsturen aan vrienden, familie en kennissen. Wat later kwam natuurlijk het enorme succes van de Pokemon GO game, waar AR een centrale rol speelt: digitale wezens in de echte wereld.

Nu zien steeds meer bedrijven ook in wat de conceptuele mogelijkheden kunnen zijn op gebied van Augmented Reality. Bent u benieuwd op welke manier AR voor uw onderneming toegevoegde waarde kan hebben? Wij vertellen u er graag meer over in een persoonlijke presentatie.

Direct bellen