Een mobile app moet gebruikersvriendelijk zijn

Home / Blogs / Een mobile app moet gebruikersvriendelijk zijn

Uit een recent onderzoek van App Annie (een suffe naam voor een niet zo suffe dienst), bleek dat 59% van de ondervraagden aan had gegeven dat “gebruikersvriendelijkheid” de belangrijkste reden was om opnieuw een geïnstalleerde app te gebruiken. “App Annie” is het bedrijf dat een Google Analytics-alternatief heeft ontwikkeld, welke speciaal gericht is op gebruik van en binnen mobile apps. Hierdoor hebben zij dus veel inzichten en data gekregen.

Op een tweede plaats van de argumenten stond “toegevoegde waarde van functionaliteiten” (met 35%) en relevante informatie & content stond op de derde plek (met 29%).

Punten vier tot en met zeven scoorden tussen de 17% en 20%, en bevatte onder andere een goede gebruikers community, goede klantenservice en gepersonaliseerde communicatie. Feitelijk zijn deze punten succesfactoren waar je bij het bedenken, ontwerpen én het realiseren van een mobiele app rekening mee moet houden.

Heeft u als ondernemer of organisatie ook wensen om een app te laten maken? Hou dan gerust eens uw ideeën tegen ons aan, en laat ons met onze ervaring en kennis uw idee nog sterker worden. Kijk op onze contactpagina voor meer informatie.

Direct bellen