App van de dag geeft een downloadboost van 2000%

Home / Blogs / App van de dag geeft een downloadboost van 2000%

We kijken natuurlijk niet op van een enorme stijging in in downloads, als je app in de Apple App Store (daar gaat het in dit geval om) “app van de dag” genoemd wordt: een positie die sinds iOS in de App Store beschikbaar is.

Het is wel interessant om te zien hoeveel % je dus kunt stijgen als je zo’n toppositie kunt bemachtigen. Het blijkt om ongeveer 1747% voor apps te zijn, en 792% voor games. Dit zijn geen typefouten, nee. De nieuwe promotieplekken in de App Store zijn dus sinds nieuw sinds de release van iOS 11 een tijd geleden.

Gratis apps en spellen zijn natuurlijk populairder dan de betaalde versies. Gratis apps zien met zo’n positie een stijging van 2000%, en betaalde apps zien 321% stijging. Voor mobile games was het 963% voor de gratis titels versus 430% voor de betaalde games.

Opvallend genoeg blijken de downloadaantallen hoger te zijn door de weeks dan in het weekend. Daarnaast zagen we ook dat apps die al hoge download-getallen hadden, niet persé meer download-aantallen kregen als deze apps nog specifiek werden gepromoot.
Nog niet in de top lijsten vermelde apps konden met promotie dan weer wél meer dan 1000 posities omhoog schieten.

Het is geen geheim dat zo’n toppositie in de app store dus voor een enorme boost in de bekendheid van je mobiele app kan zorgen. Hoe je dit voor elkaar krijgt, hangt van diverse factoren af. Wij kunnen dit ook niet garanderen, maar we hebben wel veel ervaring en expertise op dit gebied om u of uw mobiele project een duwtje (of twee) in de goede richting te geven.

Meer weten? Neem gerust contact met ons op, en we informeren u graag verder.

Direct bellen