Advertenties binnen mobiele apps werken bijzonder succesvol

Home / Blogs / Advertenties binnen mobiele apps werken bijzonder succesvol

Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat media-inkopers steeds meer budget spenderen aan zogenaamde ‘in app’ advertenties. Advertenties die dus verschijnen tijdens het gebruik van een mobiele applicatie of game. Een logisch gevolg van de jaarlijks stijgende gebruikscijfers van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Het blijkt dat één derde van de Amerikaanse media-inkopers al 50% of meer van hun reclamebudget spenderen aan dit soort advertenties binnen mobile apps. Ook in Groot Brittannië indrukwekkende cijfers op dit gebied: slechts 10% minder dan de Amerikanen.

Voor app ontwikkelaars zoals wij, worden in-app advertenties en mobile marketing een steeds belangrijke bron van inkomsten: steeds meer klanten vragen naar de mogelijkheden van mobiel adverteren. Veel bezitters en uitgevers van mobiele apps proberen natuurlijk maximale winsten te halen via de in-app aankopen, lidmaatschappen en in-app advertenties. Winsten die behaald worden met mobile app marketing, zijn met 80% gestegen in de laatste twee jaar. Serieuze business dus, waar Nederlandse bedrijven en merken nu ook echt eens serieus aandacht aan moeten geven.

Meer weten over mobile development (ontwikkelen van apps) of mobile marketing (vermarkten van mobiele apps), dan vertellen wij je er graag meer over. Neem via deze pagina contact met ons op: telefonisch of per e-mail.

Direct bellen